Posted by: aKuD@iF | 8 April 2009

2 Bukit ni Rakyat Punya

Apalah nak jadi dengan Be eNd ni. Asyik duk kalah je. Tula korang, duk berebut sangat nak jadi pemimpin. Sebab bile duk atas, ada kuasa nak buat apa saja. Korang tak tahu yang pemimpin ni satu amanah dan bukan semata-mata tugas. Sekali lagi rakyat telah buat satu pilihan yang sangat tepat selepas membedil Ameno dan kuncu-kuncunya di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu. Aish, tak tahu nak habaq lagu mana, mungkin dah tiba masanya korang cari kerja lain ja. Bab nak uruskan nagara ni serah pada yang mahu dan tahu saja. Tambah satu lagi, biaq ada ilmu. Korang ni melayu dah pasti tapi islam ni ragu-ragu cikit. Yela, klu islam mesti amalkan apa yang islam tekankan meliputi semua aspek. Bukan duk jilat pungkok ulama liberal dan sekular. Korang tak malu ek, orang bukan islam plak duk teringin nak aplikasikan pembawaan islam dalam kehidupan mereka. Berubahlah demi Allah dan Islam. Kami rakyat teringin sangat nak tengok Malaysia sebagai Madinah Al-Munawwarah Kedua.

Wat mai kami 2 bukit pun dah cukup ceq oi

Yang ni hangpa duk berebut sangat, ambiklah, kami tak mau

Advertisements

Responses

  1. betoi2….aku setuju ngn ko Ding..nice article..dah lame ko x update blog kan?hahah


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: